Monday, June 10, 2013

Syria Tanpa Pembelaan

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera. Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani. Selawat dan salam ke atas junjungan mulia Nabi Muhamad Sallallahu ‘Alaihi Wasallam serta ahli keluarga baginda dan para sahabat radhiallahu ‘anhu. 

Umat Islam masih ditindas di Syria


Apakah kesudahan keadaan umat Islam di Syria? Apa yang nyata kita lihat ialah umat Islam di sana masih di tindas. Di sana masih lagi berlakunya pertembungan di antara anggota militia Syiah Hizbullah (baca Hizbus Syaitan) dengan tentera Mujahidin Syria. Sehingga kini dunia masih lagi memandang penindasan umat Islam dengan sebelah mata.

Di manakah PBB dan OIC? Adakah mereka merasakan isu ini menyeronokkan mereka tanpa mereka tidak melakukan apa-apa? Sehingga kini ribuan umat Islam telah mati tanpa pembelaan. Semoga Allahu Subhanahu Wata'ala menurunkan bala tenteranya untuk menolong umat Islam di sana. InsyaAllah. Doakan mereka.

Hari Untuk Syria

Kesatuan Ulamak Islam Sedunia yang dipengerusikan oleh Prof.Dr.Yusuf Al-Qardhawi dalam kenyataan media terbaru menyeru seluruh umat Islam di dunia ini menjadikan hari Jumaat depan bersamaan 14 Jun 2013 sebagai "Hari untuk Syria".
Kenyataan tersebut menyeru umat Islam keluar di jalan-jalan raya menyatakan sokongan kepada rakyat Syria khasnya di El-Qosair serta mengutuk pembabitan tentera Hizbu Syaitan dan militia dari Iran serta pasukan bersenjata Syiah yang lain dalam memberikan bantuan kepada rejim Syria.
Sementara Ikhwan Muslimin Mesir melalui sayap politiknya, Parti Kebebasan dan Keadilan (FJP) mengesahkan ulamak Islam seluruh dunia akan berhimpun di Kaherah selama dua hari, 13 dan 14 Jun ini bagi membincangkan isu Syria.
Sumber: facebook rakyat malaysia bersama revolusi syria

No comments:

Post a Comment