Wednesday, June 5, 2013

Blog Berwajah Baru

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani. Selawat dan salam ke atas junjungan mulia Nabi Muhamad Sallallahu ‘Alaihi Wasallam serta ahli keluarga baginda dan para sahabat radhiallahu ‘anhu.  

Fenomena blog sudah tenggelam?

Wajah lama blog
Dek kerana fenomena kewujudan media baru seperti facebook, twitter, whatsapp dan sebagainya telah menyebabkan sedikit sebanyak menenggelamkan kewujudan blog. Ada kemungkinan dengan kewujudan media baru ini telah memudahkan 'blogger' yang hendak mengemaskini sesuatu isu dengan ringkas, cepat dan mudah. Akan tetapi sebaliknya agak menyukarkan kepada pelayar internet untuk mencari sesuatu bahan. Ini kerana media-media baru tersebut hanyalah merupakan catatan semasa sahaja dan bukanlah catatan berbentuk ilmiah.  

Template Menarik

Akan tetapi pada hari ini saya sangat gembira dan tertarik untuk mengemaskininya kembali. Saya mendapati wujudnya sesuatu yang sangat menarik perhatian saya untuk mengemaskini blog. Apakah perkara tersebut? Iaitu wujudnya aplikasi untuk kita menukar template blog dengan mudah. Cuma pilih sahaja template yang disediakan dan berkenan di hati. Insya Allah saya akan pastikan usaha mengemaskini blog ini berjalan dengan baik dan lancar. Sebelum ini agak statik sebab hendak menukar template perlu kepada beberapa langkah.

Terima kasih atas sokongan yang diberi.

Ibnu Ibrahim,
Kuala Lumpur,
05 June 2013

No comments:

Post a Comment